vineri, 19 aprilie 2013

de ce platim bilet la Transportul in comun si de ce nu se incurajeaza utilizarea lui

 o enigma a mea de ce platm transportul in comun  de ce trebuie sa  cumparam calatorii sa cu cum e modern sa incarcam portofelul electronic,  de ce imi pun aceste intrebari..... pentru ca   zilele trecute am mers cu Tramvaiul spre casa , pentru ca  zilnic prefer sa  merg cu masina pana la un metrou pentru ca  tramvaiul care m-ar duce a fost rarit foarte multe motivul  foarte putin calatori platesc bilet sau abonament,

 ca o  constatare - cei care merg cu RATB sunt:
1 - pensionarii care oricum au gratuitate
2 -  elevii si studentii care platesc jumatate  care oricum se restitue de catre ministerul invatamantului
3 -  oameni care  nu is permit sau nu au masina - deci oameni sa zicem mai saraci
 4- persoane care din alte motive  nu pot merge cu masina cum am fost eu -  fratele meu a avut nevoie de masina  si am ramas  pieton pana mai pe seara -

 Ultimile doua categorii le-am recunoscut imediant in tramvai bineinteles erai si eu in aceeasi sitautie  ca  am constatat in  tramvai ca  potofelul meu electronic e gol si nu ma putea nimeni avertiza dinainte decat dupa ce am urcat

 cum iam recunosctu pe  fratii me de de panda -  toti se uitatu la telefon, citeau ziar,  vorbeau iar la fiecare statie   brusc liniste altentia lor era pe peron saanalizeze oamenii care urca  iar la plecarea din statie o privire scurta   pentru analiza celor noi  urcati dupa care pana la urlatparea statie  se reia activitate de telefonie, vorbit, si ziare etc....
 S iacm enigma mea

 Oamenii acestia sunt putin si majoritatea tot ei platesc taxe la stat si la primarie , primele categorii sunt scutite de taxe ,   deci singurii platitori de taxe trebuie sa cumpere si bilete si, sa plateasca si impzite , si taxa de curatienie si  altele etc - nu vad logica entru ce platim acele taxe pentru a merge doar prime dou a categorii  gratuit si noi tot platim bilet,, nu am nimic impotriva acelr doau categorii,  sunt    pentru gratuitatea transportului pentru ei dar sunt si pentru transportul pentu mine gratuit atattim cat plates tot felul de taxe catre primarie, atat timp cat prefer sa nu le dau bani celor de la RATB pentru  tramvaiul care ma duce acasa este super plin, pentru ca   este mizerabil , frig iarna, curent de la neetanseitatea geamurilor si a usilor,  zgomot e la clantanitul tablelor de pe el, de la disconfortul produs de  denivelarile sinelor,  de  grasimea si transpiratia de le balustrade care nu estestearsadin cand in cand ,  ma plang ca au pretentia  sa platim calatoria dar noi nu ptuem sa avem pretentia unei calatori icivilizate, tramvaiul meu iubit este Tramvaiul 25 care   acum vine la mai bine de 30  minute  care sutn foarte lungi pe marginea peronului in fumul de masini si de camioane, in vand si ploaie, in zapada si frig, soare si arsita,    este un tramvai iubit de bucuresteni , bate tot bucurestiul, duce oameni din berceni  pana departe   la valea cascadelor,  volumul de oameni este foarte mare , de ce trebuie  ca acesti oameni care isi platesccu creu taxele sa mai plateasca si un amarat de bilet,

nu mai vorbim ca aparent sunt gaurle negre ale primeriei bucuresti - motvul este acelasi, singurii paltitori de taxe sunt platitori si de bilete si de amenzi,  oameni  care  se duc la munca pentru a isi plati taxele,

 de ce nu am laut bilet  - motivele sunt foarte simple - o data pt ca  avea impresia ca portofelul meu electronic lai are ceva banuti, apoi la casele de bilete nu prea poti platii cu cardul, e adevarat se vehiculeaza sume mici dar sunt sume pe care paote nu le am in mo momentul ala, sau  paote ca am uitat  de ce sa ma stresul aceste pe cal u n stres gratuit un stres care nu is iarerostul, o bataie de cap,


 cred ca bilelte si abonamentele cumparate nu acopera nici salariile controlorilor si a  celor care vand biletele, deci daca acestia nu ar fi sar face o economie  sau ar putea  exista varianta sa se scoata si aeasta taxa, nu mai vorbim ca sar incuraja  transportul in comun i ndefavoarea masinilor personale


 incurajarea in utilizarea transporului in comun - paote prin transfrmarea  gretuitate se incurajeza, utilzarea lui   s-ar elibera traficul,  mai putina poluar, mai putin consum de carburant  beneficii sunt foarte multe,

sa va zic de ce merg eu cu masina pana la metrou - pentru ca  fac 10 minuten pentru ca e confortabil, pentru ca  ma costa 3 lei / pe zi motorina,  consum jumatate de litru de motorina dus + intors,  cu travaiul  cum ziceam vine la 20 min in medie -  apoi  mai este aglomeratia, si tot ce ziceam mai sus,  dus + intors costa 2,6 lei  sa zicem imi iau abonament  care parca e 30 lei - - ar veni 1,5 lei pe zi.

 concluzia mea e car ar trebui ca transportul in comun sa fie gratuit pentru toti.







Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu