miercuri, 19 mai 2010

pregatiri de greva si pro sau contra greva

Culmea Grevei de azi - politia si jandarmeria sunt impotriva celor care le apara drepturile si salariile !!!




Piata Victorie -ora 10:44 19/05/2010



Se anunta greva mare in Bucuresti. Tot bucuresteanul trebuie sa se pregateasca. Este un eveniment la fel de important ca si Craciunul. Toata lumea vorbeste, isi face planuri, cum sa petreaca Greva.

In functie de jobul pe care il ai si daca e la stat sau la firma particulara, obiceiurile difera.

Pentru cei din mediul privat, cum sunt si eu, avem de pregatit un nou traseu pentru a ocoli centrul Bucurestiului, si mai ales pentru ocolirea Pietei Victoria. Acolo va avea loc marele eveniment.

Vreau sa va spun ca nu sunt nici pentru nici contra acestei greve in masa.
Adica, sunt pentru greva daca ma gandesc ca sunt foarte multi oameni care vor avea de suferit prin aceste reduceri, si cei care sufera vor fi cei cu salarii mici unde salariul va fi si mai mic. Multi trec sub pragul de supravietuire, ceea ce este trist.

Sunt contra acestei greve din 2 motive: 1: salariile acelea mari care sunt castigate nemeritat de multi angajati ai statului, si sunt banii care provin de la noi, acesti oameni nu de putine ori nu fac nici un bine tarii, si nici poprului, dar traiesc bine si si-au asigurat traiul lor si nepotilor fara griji si fara greutati. Pentru acestia as interzice greva.

Al doilea motiv pentru care sunt impotriva grevei este acela ca pentru o zi da capitala peste cap, a circulatiei, a transportului in comun, a serviciilor. etc

Cum m-am pregatit eu de greva-- destul de simplu mi-am pregatit bicicleta, pentru drum. Nu mi-am facut planuri de a merge cu masina, sau cu transportul in comun, m-am trezit mai devreme un pic pentru a ajunge la timp la job.

Bucurestiul de dimineata la ora 7:30 se pregatea de greva. politie la fiecare intersectie, coloanele oficiale au blocat Bv. Magheru pentru ca alesii sunt in alerta si trebuie sa ajunga devreme la Guvern inainte de a incepe greva. Acest lucru NU se intampla intr-o zi normala de lucru- asta pentru ca ei se trezesc pe la 9 si pleaca pe la 10, pe cand angajatul- platitor de taxe- lucreaza deja de 2 ore.

Culmea zilei - politia si jandarmii trebuie sa fie impotriva celor care le apara drepturile, sa ii tina in frau pe cei care se lupta sa le pastreze salariile neatinse. Asta este culmea grevei de azi.

Am gasit si al treilea motiv pentru care sunt impotriva grevei dar am mai gasit si un motiv pentru care sustin greva.

Al trelea motiv este ca nu sunt de acord cu greva unor oameni care sunt platiti de mine dar cand am nevoie de ceva care tine de institutiile statului de o firma unde actionar este statul, sunt tratat cu spatele, cu scarba si cu o atitudine de superioritate, si nu de multe ori s-a intamplat sa trebuie sa dau o spaguta ca sa ma ia cineva in seama, asta la spital, la primarie, la facultate ( la o secretara de ex). nu vorbim de angajatii RATB, sau Metrorex care au impresia ca sunt buricul pamantului.

Propunerea guvernantilor este ca pana la sfarsitul anului sa scada numarul angajatilor la stat, iar alegerea celor concediati sa se faca pe baza performantelor si al feedback-ului beneficiarilor de servicii. Desi acest lucru nu se va face corect si se va aplica metoda EBA- Nepotismul, poate va alerta spiritul de competitie intre angajati si atunci poate serviciile vor creste in calitate si isi vor faca mai constiincios treaba.

Si acum celelalt motiv care este pro greva: pensiile
Pensionarii vor fi cei mai atinsi de aceasta reducere. cunosc pensionari al caror venit lunar este de 250- 300- 350 lei. 15 % din 300- inseamna ca pensia va fi aprox 255 lei. cine poate sa traiasca cu bani astia... Nimeni. Este bataie de joc. nu vreau sa intru mai mult in acest subiect pt ca este foarte dureros pentru mine , si pentru noi ca popor.

Sa revenim la pregatirile de Greva - in Piata Victoriei sunt pregatiri intense. jandarmerie . politie, politia comunitara., politia calare, garduri metalice, se monteaza o scena probabil acolo vor vorbi cei din opozitie si isi vor face campanie electorala.

Se intind bannere, se scriu pancarte, agitatie multa in Piata Victoriei.

Eu de dimineata am plecat cu bicla, am taiat Parcul Carol apoi prin centru pe Magheru pana la Victoriei si apoi pe benzile special amenajate pt biciclisti pe langa Herastrau, si apoi iar pe sosea pana in Piepera. De ce avem nevoie de RATB, sau de Metrorex cand timpul in care am ajuns la job este acelasi si cu bicicleta, plus cateva beneficii: nu a trebuit sa beau cafea pentru ca am ajuns repede si eram destul de fresh, m-am pus la birou si direct pe treaba, mult mai concentrat si relaxat. dar voi face alta postare pentru asta in viitor referitor la mersul cu bicicleta.

Solutia la aceasta criza

Consider ca singura solutie este ca aceste reduceri sa se faca, dar pe niste praguri de salarizari si de pensii.

Iar pragurile sa fie de genul pana in 1300 nici o scadere
1300 - 2000 - 10%
2000-3000 - 15 %
3000-4400 - 20%
peste 4400 - 25%

Iar la pensii tot asa pana in 1000 nici scadere
1000-1500 - 10 %
1500-2000 -15%
2000-3000 -20%
peste 3000 -25%

Sunt interesat sa stiu si parerea voastra. lasati un comentariu.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu