o enigma a mea de ce platm transportul in comun de ce trebuie sa cumparam calatorii sa cu cum e modern sa incarcam portofelul electronic, de ce imi pun aceste intrebari..... pentru ca zilele trecute am mers cu Tramvaiul spre casa , pentru ca zilnic prefer sa merg cu masina pana la un metrou pentru ca tramvaiul care m-ar duce a fost rarit foarte multe motivul foarte putin calatori platesc bilet sau abonament,
ca o constatare - cei care merg cu RATB sunt:
1 - pensionarii care oricum au gratuitate
2 - elevii si studentii care platesc jumatate care oricum se restitue de catre ministerul invatamantului
3 - oameni care nu is permit sau nu au masina - deci oameni sa zicem mai saraci
4- persoane care din alte motive nu pot merge cu masina cum am fost eu - fratele meu a avut nevoie de masina si am ramas pieton pana mai pe seara -
Ultimile doua categorii le-am recunoscut imediant in tramvai bineinteles erai si eu in aceeasi sitautie ca am constatat in tramvai ca potofelul meu electronic e gol si nu ma putea nimeni avertiza dinainte decat dupa ce am urcat
cum iam recunosctu pe fratii me de de panda - toti se uitatu la telefon, citeau ziar, vorbeau iar la fiecare statie brusc liniste altentia lor era pe peron saanalizeze oamenii care urca iar la plecarea din statie o privire scurta pentru analiza celor noi urcati dupa care pana la urlatparea statie se reia activitate de telefonie, vorbit, si ziare etc....
S iacm enigma mea
Oamenii acestia sunt putin si majoritatea tot ei platesc taxe la stat si la primarie , primele categorii sunt scutite de taxe , deci singurii platitori de taxe trebuie sa cumpere si bilete si, sa plateasca si impzite , si taxa de curatienie si altele etc - nu vad logica entru ce platim acele taxe pentru a merge doar prime dou a categorii gratuit si noi tot platim bilet,, nu am nimic impotriva acelr doau categorii, sunt pentru gratuitatea transportului pentru ei dar sunt si pentru transportul pentu mine gratuit atattim cat plates tot felul de taxe catre primarie, atat timp cat prefer sa nu le dau bani celor de la RATB pentru tramvaiul care ma duce acasa este super plin, pentru ca este mizerabil , frig iarna, curent de la neetanseitatea geamurilor si a usilor, zgomot e la clantanitul tablelor de pe el, de la disconfortul produs de denivelarile sinelor, de grasimea si transpiratia de le balustrade care nu estestearsadin cand in cand , ma plang ca au pretentia sa platim calatoria dar noi nu ptuem sa avem pretentia unei calatori icivilizate, tramvaiul meu iubit este Tramvaiul 25 care acum vine la mai bine de 30 minute care sutn foarte lungi pe marginea peronului in fumul de masini si de camioane, in vand si ploaie, in zapada si frig, soare si arsita, este un tramvai iubit de bucuresteni , bate tot bucurestiul, duce oameni din berceni pana departe la valea cascadelor, volumul de oameni este foarte mare , de ce trebuie ca acesti oameni care isi platesccu creu taxele sa mai plateasca si un amarat de bilet,
nu mai vorbim ca aparent sunt gaurle negre ale primeriei bucuresti - motvul este acelasi, singurii paltitori de taxe sunt platitori si de bilete si de amenzi, oameni care se duc la munca pentru a isi plati taxele,
de ce nu am laut bilet - motivele sunt foarte simple - o data pt ca avea impresia ca portofelul meu electronic lai are ceva banuti, apoi la casele de bilete nu prea poti platii cu cardul, e adevarat se vehiculeaza sume mici dar sunt sume pe care paote nu le am in mo momentul ala, sau paote ca am uitat de ce sa ma stresul aceste pe cal u n stres gratuit un stres care nu is iarerostul, o bataie de cap,
cred ca bilelte si abonamentele cumparate nu acopera nici salariile controlorilor si a celor care vand biletele, deci daca acestia nu ar fi sar face o economie sau ar putea exista varianta sa se scoata si aeasta taxa, nu mai vorbim ca sar incuraja transportul in comun i ndefavoarea masinilor personale
incurajarea in utilizarea transporului in comun - paote prin transfrmarea gretuitate se incurajeza, utilzarea lui s-ar elibera traficul, mai putina poluar, mai putin consum de carburant beneficii sunt foarte multe,
sa va zic de ce merg eu cu masina pana la metrou - pentru ca fac 10 minuten pentru ca e confortabil, pentru ca ma costa 3 lei / pe zi motorina, consum jumatate de litru de motorina dus + intors, cu travaiul cum ziceam vine la 20 min in medie - apoi mai este aglomeratia, si tot ce ziceam mai sus, dus + intors costa 2,6 lei sa zicem imi iau abonament care parca e 30 lei - - ar veni 1,5 lei pe zi.
concluzia mea e car ar trebui ca transportul in comun sa fie gratuit pentru toti.
Abonați-vă la:
Postare comentarii (Atom)
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu